!-----www.web-abzar.ir----->
دریافت کد فال حافظ
شهریور 91 - دل نواز
…:: SmSlar.ir ::…
 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
تصاویر زیبا سازی وبلاگ
 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
وبلاگ تصاویر زیبا سازی
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
کد حرفه ای قفل کردن راست کلیک
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
عاشق همه ی هم وبلاگیـــــــــــــــــــــامم دوستون دارم زیاد بدون نظر از وبم نری
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
e ("");
فا تولز ، ابزار رایگان وبمسترابزار پرش به بالا
language="JavaScript1.2">
قالب وبلاگ
www.Avazak.ir
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ

شهریور 91 - دل نواز
سفارش تبلیغ

























دل نواز

خسرو شکیبایی (زاده 7 فروردین 1323 تهران - درگذشت 28 تیر 1387 ساعت 4 صبح در بیمارستان پارسیان تهران به دلیل سرطان کبد و نارسایی قلبی بازیگر معروف سینمای ایران بود. او تحصیلاتش را در رشته? بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر فعالیت داشت و فعالیت حرفه‌ای در عرصه سینما را با بازی در فیلم «خط قرمز» (مسعود کیمیایی - 1361) آغاز کرد. او در نزدیک به 40 فیلم سینمایی بازی کرد. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساخته? داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که ایفا کرده‌است.
دوران کودکی و نوجوانی

خسرو شکیبایی در 7 فروردین ماه سال 1323 در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد. در شناسنامه نامش «خسرو» است ولی خانواده و نزدیکان او را «محمود» صدا می‌کردند. پدر خسرو سرگرد ارتش بود و وقتی او 14 ساله بود بر اثر سرطان از دنیا رفت. او قبل از اینکه وارد عرصه تئاتر شود، در حرفه‌هایی چون خیاطی و کانال‌سازی وآسانسورسازی کار می‌کرد. در 19 سالگی برای اولین بار روی صحنه تئاتر رفت و بعد از مدتی به عباس جوانمرد، معرفی و به صورت کاملا حرفه‌ای بازیگر تئاتر شد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری خود را از سال 1342 با بازیگری تئاتر آغاز کرد، 5 سال بعد یعنی در سال 1347 وارد حرفه? دوبلوری شد.

شکیبایی فعالیت هنری خود را از سال 1342 با بازیگری تئاتر آغاز کرد. در 19 سالگی برای اولین بار روی صحنه تئاتر رفت و بعد از مدتی به عباس جوانمرد، معرفی و به صورت کاملاً حرفه‌ای بازیگر تئاتر شد. از جمله نمایش‌هایی که وی در آنها ایفای نقش نموده‌است، می‌توان به سنگ و سرنا، همه پسران من، شب بیست و یکم و بیا تا گل بر افشانیم اشاره کرد. او چندین نمایش تلویزیونی مانند فیزیکدان‌ها و هنگامه شیرین وصال را هم در کارنامه دارد. 5 سال پس از ورود به تئاتر، یعنی در سال 1347 وارد حرفه? دوبلوری شد و مدت کوتاهی نیز در زمینه دوبله به فعالیت پرداخت.
سینما

شکیبایی نخستین بار در سال 1353 در فیلم کوتاه و 16 میلیمتری «کتیبه» به کارگردانی فریبرز صالح مقابل دوربین رفت. در سال 1361 در حالی که مشغول بازی در نمایش «شب بیست و یکم» بود، مورد توجه مسعود کیمیایی قرار گرفت و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم خط قرمز (مسعود کیمیایی-1361) به سینما آمد و تا سال 1368 نقش آفرینی‌هایی کرد. از جمله در فیلمهای دزد و نویسنده، ترن و رابطه خوب ظاهر شد. اما از بعد از بازی در فیلم هامون (داریوش مهرجویی-1368) بود که نام خسرو شکیبایی بر سر زبان‌ها افتاد. او برای بازیش در همین فیلم از «هشتمین جشنواره فیلم فجر»، سیمرغ بلورین دریافت کرد و تحسین منتقدان و مردم را برانگیخت.

خسرو شکیبایی از سال 1368 به بعد، دیگر نتوانست از جلد حمید هامون بیرون بیاید و حمید هامون را در انواع اقسام لباس‌ها و تیپ‌های مختلف تکرار کرد. اما توانایی‌های انکار ناپذیرش را در چند فیلم به معرض نمایش گذاشت: بازی تاثیرگذار او در دو فضای کاملاً متفاوت در فیلم کیمیا و کاغذ بی خط.

او برای بازی در فیلم کیمیا (احمد رضا درویش-1373) بار دیگر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. او سومین سیمرغ خود را هم را برای بازی در نقش عادل مشرقی فیلم سالاد فصل (فریدون جیرانی) گرفت. از آخرین افتخارات شکیبایی هم دیپلم افتخار برای فیلم اتوبوس شب (کیومرث پوراحمد) بود.[3] شکیبایی آخرین جایزه‌اش را از ششمین جشن ماهنامه «دنیای تصویر» برای بازی در فیلم «کاغذ بی خط» دریافت کرد.

پس از گذشت نزدیک به 22 سال از اولین حضورش در فیلم کیمیایی، در فیلم حکم (1383) باری دیگر در فیلم وی در کنار عزت‌الله انتظامی ایفای نقش کرد.

در 9 تیرماه 1387 در دومین جشن منتقدان سینمایی، جایزه یکی از برترین بازیگران سی سال سینمای پس از انقلاب را گرفت. او همچنین در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر، بازیگر و گوینده تیزر جشنواره بود.
تلویزیون

شکیبایی در سال 1354، یعنی یک سال بعد از اولین حضور خود در فیلم کوتاه «کتیبه»، به دعوت محمدرضا اصلانی در سریال «سمک عیار» ایفای نقش کرد و پس از آن در سریال‌هایی چون لحظه، کوچک جنگلی، مدرس، روزی روزگاری، خانه سبز، کاکتوس، آواز مه، تفنگ سر پر و در کنار هم.

او در تلویزیون هم موفق بود. از همان زمان که در نقش «سید حسن مدرس» بازی کرد و آن مونولوگ طولانی معروفش را اجرا کرد. تا کارهای به یاد ماندنی ای همچون روزی روزگاری، خانه سبز، کاکتوس، تفنگ سر پر و در کنار هم.

شکیبایی در چند فیلم تلویزیونی هم به ایفای نقش پرداخت. فیلم آخرین نقش‌آفرینی این هنرمند در فیلم تلویزیونی پیوند (سعید عالم‌زاده) و آخرین نمایش فیلمش، آشیانه‌ای برای زندگی (حمید طالقانی) بود که به مناسبت روز پدر از تلویزیون پخش شد.
دکلمه

او علاوه بر هنرنمایی در نقش آفرینی سینما و تئاتر و تلویزیون، برخی از سروده‌های فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، سید علی صالحی و محمدرضا عبدالملکیان را به صورت دکلمه اجرا کرده بود.
مرگ

شکیبایی در ساعت 4 صبح جمعه 28 تیرماه 1387 در سن 64 سالگی در اثر بیماری عارضه قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان گورستان بهشت زهرا دفن شد. او مدت‌ها از عارضه سرطان کبد رنج می‌برد.

در پی این رویداد، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما پیام تسلیت صادر کردند، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران را در مراسم تشییع پیکر «خسرو شکیبایی» اعلام داشت.
جوایز و انتخاب‌ها
جشنواره فیلم فجر

    برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر:
        بهترین بازیگر نقش اول مرد (هامون)، دوره 8 (مسابقه سینمای ایران) - سال 1368
        بهترین بازیگر نقش اول مرد (کیمیا)، دوره 13 (مسابقه سینمای ایران) - سال 1373
        بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (سالاد فصل)، دوره 23 (مسابقه سینمای ایران) - سال 1383
        دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد (اتوبوس شب)، دوره 25 (مسابقه سینمای ایران) - سال 1385
    نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر:
        بهترین بازیگر نقش اول مرد (یکبار برای همیشه)، دوره 11 جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال 1371
        بهترین بازیگر نقش اول مرد (سایه به سایه)، دوره 15 جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال 1375
        بهترین بازیگر نقش اول مرد (کاغذ بی خط)، دوره 20 جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال 1380

مجله فیلم

    انتخاب به عنوان بازیگر ماندگارترین نقش تاریخ سینمای ایران برای بازی در نقش حمید هامون، شخصیت اصلی فیلم هامون (داریوش مهرجویی- 1369) - 1383

سایت ایران اکتور

    لوح زرین بهترین بازیگر مرد وبگاه ایران اکتور (بهترین‌های سال):
        برنده لوح زرین بهترین بازیگر مرد (کاغذ بی خط)، دوره 3 - سال 1382
        نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد (سالاد فصل)، دوره 6 - سال 1384
        نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد (حکم)، دوره 6 - سال 1384

جشن سینمای ایران

    نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از اولین جشن سینمای ایران (ماهنامه گزارش فیلم - 1370)، برای بازی در فیلم «ابلیس»
    برنده آهوی بلورین مردم برای بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشن سینمای ایران (ماهنامه گزارش فیلم - 1372)، به پاس بازی در فیلم «یک بار برای همیشه»
    نامزد دریافت آهوی بلورین مردم برای بهترین بازیگر نقش دوم مرد از سومین جشن سینمای ایران (ماهنامه گزارش فیلم - 1372)، برای بازی در فیلم «سارا»
    کسب رتبه دوم نظر سنجی ماهنامه گزارش فیلم (1373)، برای انتخاب بهترین بازیگران سینمای ایران
    نامزد دریافت آهوی بلورین مردم برای بهترین بازیگر نقش اول مرد از ششمین جشن سینمای ایران (ماهنامه گزارش فیلم - 1375)، برای بازی در فیلم «کیمیا»
    برنده آهوی بلورین مردم بازیگر برگزیده سینمای دفاع مقدس از ششمین جشن سینمای ایران (ماهنامه گزارش فیلم - 1375)، برای بازی در فیلم «کیمیا»

سایر

    بازیگر نقش اول مرد سال:
        دومین بازیگر نقش اول مرد سال (کاغذ بی خط)، دوره 17 منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) - سال 1381
        کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (چه کسی امیر را کشت؟)، دوره 10 جشن خانه سینما (مسابقه) - سال 1385
    بهترین بازیگر نقش اول مرد در اولین جشنواره سینما و زن (1374)، به پاس باز در فیلم «کیمیا»

فیلم‌های تلویزیونی

    آشیانه‌ای برای زندگی (حمید طالقانی) - 1387
    بختک - 1387

نمایش‌های تئاتر

از جمله نمایش‌هایی که شکیبایی در آنها حضور داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پنجه? عدالت
    زیر گذر لوطی صالح
    تراژدی کسری
    هنگامه? شیرین وصال
    بلیت تئاتر
    پنجه به دست آوردن
    صیادان
    با خشم به یاد آر
    بازرس
    سنگ و سرنا
    همه? پسران من
    شب بیست و یکم
    بیا تا گل برافشانیم

کتاب خسرو شکیبایی

در سال 1389 خورشیدی کتاب خسرو شکیبایی به تالیف الهام قره خانیبا نگاه به زوایای گوناگون شخصیت این هنرمند توسط انتشارات خانه فرهنگ وهنر گویا منتشر شد. این کتاب مقدمه‌ای بر اصول بازیگری خسرو شکیبایی از نگاه آیدین آغداشلو، اکبر عالمی، جمشید مشایخی، مهران مدیری و هدیه تهرانی و هفتاد نفر دیگر از سایر هنرمندان ایران می‌باشد. در این کتاب تنی چند از هنرمندان سینمای ایران از دیدگاه‌های گوناگون درباره? زندگی و هنر خسرو شکیبایی سخن گفته‌اند.


نوشته شده در دوشنبه 91/6/20ساعت 9:58 عصر توسط mobina| نظر|

این مقاله فقط جنبه سرگرمی و طنز دارد و قصد توهین به هیچ قشر خاصی را ندارد.


1. این بستگى دارد به ...
یعنى: جواب سوال شما را نمى دانم!

 

2. این موضوع پس از روزها تحقیق و بررسى فهمیده شد.
یعنى: این موضوع را بطور تصادفى فهمیدم!

 

3. نحوه عمل دستگاه بسیار جالب است.
یعنى: دستگاه کار مى کند و این براى ما تعجب انگیز است!

 

4. کاملا انجام شده!
یعنى: راجع به 10 درصد کار تنها برنامه ریزى شده !

 

5. ما تصحیحاتى روى سیستم انجام دادیم تا آن را ارتقا دهیم.
یعنى: تمام طراحى ما اشتباه بوده و ما از اول شروع کرده ایم!

 

6. پروژه بدلیل بعضى مشکلات دیده نشده، کمى از برنامه ریزى عقب است.
یعنى: تاکنون روى پروژه دیگرى کار مى کردیم!

 

7. ما پیشگویى مى کنیl ...
یعنى: 90 درصد احتمال خطا مى رود!

 

8. این موضوع در مدارک علمى تعریف نشده است.
یعنى: تاکنون کسى از اعضا تیم پروژه به این موضوع فکر نکرده است!

 

9. پروژه طورى طراحى شده که کاملا سیستم بدون نقص کار مى کند.
یعنى: هرگونه مشکلات بعدى ناشى از عملکرد غلط اپراتورهاست!

 

10. تمام انتخاب اولیه به کنار گذاشته شد.
یعنى: تنها فردى که این موضوع را مى فهمید از تیم خارج شده است!

 

11. کل کوشش ما براى اینست که مشترى راضى شود.
یعنى: ما آنقدر از زمان بندى عقبیم که هر چه که به مشترى بدهیم راضى مى شود!

 

12. تحویل پروژه براى فصل آخر سال آینده پیش بینى شده است.
یعنى: تا آن زمان ما مى توانیم مقصر تاخیر در اجراى پروژه را کسى از میان تیم کارفرما پیدا کنیم!

 

13. روى چند انتخاب بطور همزمان در حال کار هستیم.
یعنى: هنوز تصمیم نگرفته ایم چه کنیم!

 

14. تا چند دقیقه دیگر به این موضوع مى رسیم.
یعنى: فراموشش کنید، الان به اندازه کافى مشکل داریم!

 

15. حالا ما آماده ایم صحبتهاى شما را بشنویم.
یعنى: شما هر چه مى خواهید صحبت کنید که البته تاثیرى در کارى که ما انجام خواهیم داد ندارد!

 

16. بعلت اهمیت تئورى و عملى این موضوع!
یعنى: بعلت علاقه من به این موضوع!

 

17. سه نمونه جهت مطالعه شما انتخاب شده و آورده شده اند.
یعنى: طبیعتا بقیه نمونه ها واجد مشخصاتى که شما باید بعد از مطالعه به آن برسید، نبوده اند!

 

18. بقیه نتایج در گزارش بعدى ارائه مى شود.
یعنى: بقیه نتایج را تا فشار نیاورید نخواهیم داد!

 

19. ثابت شده که ...
یعنى: من فکر مى کنم که ...!

 

20. این صحبت شما تا اندازه اى صحیح است.
یعنى: از نظر من صحبت شما مطلقا غلط است!

 

21. در این مورد طبق استاندارد عمل خواهیم کرد.
یعنى: از جزئیات کار اصلا اطلاع ندارید!

نوشته شده در دوشنبه 91/6/20ساعت 9:56 عصر توسط mobina| نظر|

ویکتور هوگو

من نمی گویم هرگز نباید در نگاه اول عاشق شد

 اما اعتقاد دارم باید برای بار دوم هم نگاه کرد ....

 

I don"t say that you must not fall in love when you first look at someone
but I believe you must take a look for the second time

Victor-Marie Hugo

 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


 

ویلیام وایت

از فردا نمی ترسم چراکه دیروز را دیده ام و امروز را دوست دارم

 

 I am not afraid of tomorrow, for I have seen yesterday and I love todayWhite

William Allen White

 

 

****** 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


مهاتما گاندی

پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آن است که بعداز هر زمین خوردنی برخیزی

 

 Victory is not never to fall, It is to rise after every fall

Mahatma Gandhi

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


الوین تافلر

بی سوادان قرن 21 کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند بلکه کسانی هستند که نمی توانند بیاموزند،

آموخته های کهنه رادور بریزند ،ودوباره بیاموزند.

 

The illiterates of The 21st century are not those who can"t write and read
but those who are not able to learn, get rid of old learnings, and learn again

Alvin Toffler

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

 
انیشتین

یک فرد باهوش یک مسئله را حل می‌کند

 اما یک فرد خردمند از رودررو شدن با آن دوری می‌کند

 

A clever person solves a problem
But a Wise one prevents facing it

Albert Einstein

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
ارد بزرگ

بی شرم ترین فرامانروایان آنهایی هستند که

 ناکارامدی و اشتباهات خود را به مردم نسبت می دهند


The most immodest rulers are those who
attribute their faults and insufficiencies to their people

Great Orod
 
 
 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


  
انیشتین

سه قدرت بر جهان حکومت می‌کند:

ترس،حرص و حماقت.

 

Three powers rule the world

Horro, Greed and Stupidity

Albert Einstein

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

 

 
باب مارلی

می توان نژادپرستی و نفرت را با تزریق موسیقی و عشق در زندگی مردم درمان نمود

 

You can cure racism and hate by injecting music and love into people’s lives

Bob Marley

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
توماس جفرسون

اگر کشوری توقع داشته باشه که هم نادان باشه و هم آزاد

چیزی رو انتظار داره که نه بوده و نه هیچ وقت خواهد بود

 

 If a nation expects to be ignorant and free

it expects what never was and never will be

Thomas Jefferson

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
 
روجر بابسون

عاقلانه است که در ذهن داشته باشیم که نه موفقیت و نه شکست به منزله پایان نیستند.

 

It is wise to keep in mind that neither success nor failure is ever final

Roger Babson

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
اریک هافر

وقتی به خودمان دروغ می گوییم آن را بلند تر فریاد می زنیم

 

We lie loudest when we lie to ourselves

Eric Hoffer

 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

  

 
هایزنبرگ

 چیزهایی وجود دارند که آنقدر جدی هستند که فقط می توان در موردشان جوک ساخت!

 

There are things that are so serious that you can only joke about them

 Werner Heisenberg

 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اُرُد بزرگ

سرزمینی که اسطوره های خویش را فراموش کند

 به اسطورهای کشورهای دیگر دلخوش می کند

 فرزندان چنین دودمانی بی پناه و آسیب پذیرند

 

The country which forgets its own legends

tries to satisfy itself by other countries" legends

Children of such a dynasty are open and vulnerable

 Great Orod

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
دیپاک چوپرا


از قضاوت کردن دست بکش تا آرامش را تجربه کنی

 

 Stop judging others in order to meet composure

Deepak Chopra


نوشته شده در دوشنبه 91/6/20ساعت 9:55 عصر توسط mobina| نظر|

یکی از نکاتی که در مهمانی‌های سالم باید رعایت کرد، تغذیه سالم است. با رعایت بخور نخورهای 19 گانه زیر می‌توانید جشنتان را سالم‌تر برگزار کنید.

آیا تا به حال به مهمانی‌هایی که برگزار کرده‌اید فکر کرده‌اید؟ به اینکه آیا محیطی که فراهم می‌کنید یک محیط سالم است یا نه؟ محیطی که دیگران در آن احساس آرامش کنند و نخواهند آن را ترک کنند؟ بله، برگزاری یک میهمانی کار ساده‌ای نیست مخصوصاً اگر شما در مورد مهمان‌هایتان احساس مسوولیت داشته باشید و بخواهید علاوه بر لذت بردن و خوش‌گذرانی، سلامتشان هم تأمین شود.
آنچه می‌خوانید، پیش‌شرط‌های یک مهمانی سالم است. یکی از نکاتی که در مهمانی‌های سالم باید رعایت کرد، تغذیه سالم است. با رعایت بخور نخورهای 19 گانه زیر می‌توانید جشنتان را سالم‌تر برگزار کنید.

1 - می‌توانید کمی سلیقه به خرج بدهید و به جای شربت‌های حاضری پر از کالری و شکر موجود در بازار با شربت‌های بهارنارنج، نعناع، آب‌لیمو یا حتی آب طالبی یا هندوانه از میهمانانتان پذیرایی کنید.


2 - چای آلبالو یا چای سبزی که با تکه‌های یخ و مقدار بسیار کمی نبات آب‌شده ترکیب باشد، خیلی بهتر از چای داغ یا نسکافه‌های حاضری پرکالری برای میهمان‌های شماست.

3 - اگر می‌خواهید از میهمانان خود با چای پذیرایی کنید، بهتر است که خرما، انجیر و توت خشک را به جای قند در قندان‌هایتان بریزید.


4 - کیک و شیرینی‌های حاضری، پر از شکر و روغن هستند و اصلاً برای ضیافت سلامت شما مناسب نیستند. بد نیست در صورت امکان، خودتان در منزل، کیک یا شیرینی کم‌چرب و کم شکر تهیه کنید و اگر نمی‌توانید این کار را انجام بدهید، حداقل کوچک‌ترین شیرینی‌های موجود در بازار را که با تکه‌های میوه تزیین شده باشند، بخرید و دور انواع کیک و شیرینی‌های خامه‌ای را هم خط بکشید.


5 - میوه‌های خشک و آجیل خام، جایگزین‌های خیلی خوبی برای پاستیل، آجیل شور یا حتی انواع کاکائوهای روی میز پذیرایی شما هستند.

6 - بهتر است روی میز ناهار یا شام به جای انواع نوشابه‌های شیرین و گازدار و مضر، آب گازدار، آب طعم‌دار، دوغ یا حتی شربت آب‌لیمو بگذارید.


7 - معمولاً بیشتر افراد دوست دارند سالاد کاهو را با سس فراوان بخورند، می‌توانید به جای سالاد کاهو، سبزی خوردن، ماست و خیار یا سالاد شیرازی سر میز غذا بگذارید.


8 - اگر دوست دارید سالاد کاهو هم روی میز پذیرایی‌تان باشد، سس آن را با ماست کم‌چرب شیرین، روغن زیتون، سرکه، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر پونه درست کنید و از انواع مایونزهای پرچرب استفاده نکنید.


9 - قرار دادن فلفل دلمه‌ای‌های رنگی، گوجه‌فرنگی، خیار، هویج، حلقه‌های زیتون و کلم بنفش روی سالاد کاهو، هم سلیقه شما را به رخ دیگران می‌کشد و هم سالادتان را سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان و پیری زودرس می‌کند.

10- هرگز برای تزیین سالاد، از تخم‌مرغ پخته و رنده یا خرد شده استفاده نکنید. چون سرعت فساد تخم‌مرغ به خصوص در این روزهای گرم بسیار بالاست و ممکن است با این کار باعث مسمومیت میهمان‌هایتان شوید!


11 - بورانی بادمجان درست کنید ( از ترکیب شوید تازه خردشده، سیب‌زمینی پخته نگینی، خیارشور، پیازچه تازه خرد شده و ماست شیرین درست می‌شود )، این بورانی خیلی بیشتر از سوپ و آش به عنوان پیش غذا به میهمان‌هایتان می‌چسبند!


12 - بهتر است به جای تزیین غذای اصلی با تکه‌های سیب‌زمینی سرخ‌شده، آن را با لوبیا سبز، قارچ، هویج، ذرت و نخودفرنگی بخارپز تزیین کنید.


13 - بد نیست به جای سرخ کردن مرغ یا ماهی، آن‌ها را پس از طعم‌دار کردن، درون یک فویل آلومینیومی بپیچید و داخل فر بگذارید تا با حرارت بسیار ملایم بپزد. کمی روی فویل را باز و گریل فر را روشن کنید. به این ترتیب با یک غذای خوشمزه، سالم، جدید و متفاوت از میهمان‌های خود پذیرایی کنید.


14 - اگر عادت دارید روی برنج پیش از کشیدن در دیس، کره بدهید، باید از همین امروز این عادت را ترک و روغن کانولا یا روغن زیتون بدون بو را جایگزین کره کنید.


15 - نان سنگک می‌تواند بهترین و سالم‌ترین نان روی میز غذای شما باشد.


16 - بهتر است برای سلامت میهمان‌های خود و البته حفظ محیط زیست، به فکر استفاده از ظروف یک‌بار مصرف نباشید اما اگر به هر دلیلی خواستید که از این ظروف استفاده کنید، انواع گیاهی یا حداقل کاغذی آن‌ها را تهیه کنید.


17 - نباید بیشتر از 2 نوع غذای اصلی و 1 نوع پیش غذا و دسر، روی میزتان داشته باشید. در غیر این صورت باعث سردرگمی میهمان‌ها در انتخاب غذا می‌شوید و حتی ممکن است تست کردن همه غذاها باعث دل‌درد میهمان‌هایتان هم بشود و خاطره خوشی از میهمانی شما در ذهن آن‌ها باقی نماند.

18 - همیشه دسر را بعد از تمام شدن غذای اصلی و جمع کردن ظرف غذاها، روی میز بگذارید. به دلیل اینکه دسر، معمولاً خنک است و نباید در کنار یا همراه غذاهای اصلی گرم خورده شود. این کار باعث دل‌ درد و حتی معده درد افراد می‌شود.


19 - شما می‌توانید به جای ژله یا کرم کارامل پرکالری، با سالاد میوه (تکه‌های گیلاس، هلو، زردآلو، شلیل، آلو و سیب که با کمی عسل طعم‌دار شده‌اند) به عنوان دسر از میهمان‌های خود پذیرایی کنید.

نوشته شده در دوشنبه 91/6/20ساعت 9:54 عصر توسط mobina| نظر|

این تزئین را هم می توانید برای سالاد و هم صبحانه و عصرانه استفاده نمایید.
پنیر رو به شکل مربع برش دهید.
گوجه های گیلاسی رو نیمه برش داده و از فلفل سیاه خورد شده برای خالهای بالهای کفشدوزک و از زیتون هم برای سرکفش دوزک های خوشگل استفاده کنید.
این تزئین را هم می توانید برای سالاد و هم صبحانه و عصرانه استفاده نمایید.










نوشته شده در دوشنبه 91/6/20ساعت 9:53 عصر توسط mobina| نظر|

<   <<   6